Marketingové plánování a analýzy
Marketingový plán ti ukáže, kde se firma nachází, kam směřuje a jak tam dorazí. Plány dělíš podle času: operativní (do roku), taktický 1−5let a strategický 5−10let.
Struktura plánu začína úvodem se shrnutím cílů. Pak následuje marketingová analýza současné situace pomocí SWOT analýzy - identifikuješ silné stránky (Strengths), slabé stránky (Weaknesses), příležitosti (Opportunities) a hrozby (Threats).
Cíle stanovuješ pomocí SMART metody - musí být specifické, měřitelné, akceptovatelné, reálné a termínované.
Ansoffova matice ti ukáže čtyři základní strategie: penetrace trhu soucˇasnyˊtrh+soucˇasnyˊvyˊrobek, rozvoj výrobku soucˇasnyˊtrh+novyˊvyˊrobek, rozvoj trhu novyˊtrh+staˊvajıˊcıˊvyˊrobek a diverzifikace novyˊtrh+novyˊvyˊrobek.
Důležité: Plán musí obsahovat i rozpočty, konkrétní činnosti a způsob kontroly plnění.